GALÉRIA




English



MŰVÉSZI ÉS ALKALMAZOTT FOTOGRÁFIA


Annak a képi látásmódnak, amelyet sajátomnak tudhatok, az eredetét 1960-as évek végétől, illetve a 70-es évek elejétől származtatom. Ezekben az években barátaimmal, sokszor egymagam, majd muzsikusként keresztül-kasul barangoltam az országot. Talán azok az impressziók, amelyek ezekben az időkben értek, segítettek hozzá a mai képi világom kialakulásához. Mindig szemlélődő típus voltam. A Városliget mellett lakva olykor hajnalban, máskor késő délutánonként figyeltem az arra járó embereket és a magányosan padon ülőket. Akkor még nem voltam a tudatában, de a képeimen már érzékelhető volt, hogy az elkapott pillanatok mögött sokkal mélyebb összefüggések rejtőzködnek. Hogy sokszor a dolgok nem azok, amiknek látszódnak, hanem az elkapott pillanat, a kész kép, egy rejtjelezett kód a szemlélő számára.


 

Galrik a tmakrben

Játék a dimenziókkal
Játék a dimenziókkal
Hetvenes évek
Hetvenes évek
Angyalok suttogása
Angyalok suttogása
A Csodálatos Mandarin
Egy 1919-es beszélgetésben a Csodálatos mandarin általa “csodálatosan szépnek” titulált cselekményét Bartók következőképpen fogalmazza meg: „Egy apacstanyán három apacs kényszerít egy fiatal leányt, hogy csábítson fel férfiakat magához, akiket ők aztán kirabolnak. Az első egy szegény legény, a második sem különb, de a harmadik egy gazdag kínai. A fogás jó, a leány tánccal mulattatja, és a mandarinban felébred a vágy, a szerelem hevesen fellobban benne, de a leány irtózik tőle. Az apacsok megtámadják, kifosztják, a dunyhába fojtják, karddal szúrják keresztül, majd felakasztják, mindhiába, a mandarinnal nem bírnak, szerelmes és vágyakozó szemekkel néz a leányra. Az asszonyi invenció segít, a leány eleget tesz a mandarin kívánságának, mire az holtan, élettelenül terül el. Bartók számára nem a nyersen realista történet volt fontos, hanem a benne rejlő humánum: a nagyvárosi lét, a mindennapi élet által elnyomott emberi lélek szenvedése, s e szenvedés megváltása, mely csak a szerelemben lehetséges.
Szilánkok
Szilánkok: Szilánkok, darabkák, részletek. Sorsok, szerelmek, életek darabjai, melyek sokszor meghatározzák az egészet, néha egész életünket. Koreográfus: Juronics Tamás Díszlet, Jelmez : Bán Zsuzsa
Béjart, Juan és Theresa
Béjart: Juan és Theresa: Béjart 1970-ben a belga fővárosban iskolát is alapított, s a Mudra sok neves művészt adott a balett világának. Tanárként is legalább olyan sikeres volt, mint táncosként és koreográfusként. A Mudra 1988-ig működött, az itt végzettek között pedig sokan - többek között Maguy Marin és Anne Teresa De Keersmaeker - gyarapították a kortárs balettművészet értékeit. 1987-ben Svájcba, Lausanne-ba költözött, ahol létrehozta mindmáig utolsó, de egyben legsikeresebb társulatát, a Béjart Ballet Lausanne-t.
Béjart, Le Teck
Béjart, Le Teck:Catherine Zuasnabar, JulienFavreau a darab szereplői. A duett valójában három szereplős. A színpad közepén, egy dobogón ott egy tárgy, amely determinálja mindkettőjüket. A magyar szobrász: Marta Pan tikfa szobra. Előtte-mögötte évődő s látszatra veszélytelen párharc folyik: a lány bűbájos női taktikával Minden áron el akarja csábítani a fiút, aki viszont egyre kétségbeesettebben védekezik. Mintha ô tudná, amit még mi nem: hogy megadása végzetes lesz. A szobor és angyalarcú gazdája ugyanis – az utolsó pillanatban – „bosszút áll”. A fiú a beteljesülés mámorában vissza hajtja, mintegy a lányra zárja az „ágy” egyik felét, az állkapocs „működni kezd”: a tik felfalja áldozatát.
Béjart, Elton-Berg
Béjart, Elton-Berg. Béjart– Alban Berg Lulu-szvitjére – elkészített egy fegyelmezett neoklasszikus forma világú, korrekt kortárs balettet négy táncosa számára. Közülük hárman egy nő: Karline Marion, és két férfi Octavio Stanley és Stéphane Bourhis. A negyedik szereplő Allan Fallieri
Tóth Ilona emlékére.
Tóth Ilona emlékére 56 Koreográfus, rendező: Velekei László, Jelmez:Győri Gabriella, Zene: Thomas Newman, Anne Dudley, James Newton Howard. Táncolják: Tóth Ilona: Sóthy Virág( Harangozó-díjas).Továbbá: Gyurmánczi Diána, Horváth Krisztián, Dobilov Alekszej, Smith Daniel Ascher, Sebestyén Bálint, Kátay Tóth András. Művészeti vezető, igazgató:Kiss János(Kossuth-díjas, Liszt-, Hevesi- díjas balettművész, Érdemes művész.
Tavaszi Áldozat 2009
Tavaszi Áldozat: Zene: I. Sztravinszkij. Koreográfus: Kun Attila. Díszlet-jelmez: Molnár Zsuzsa. Asszisztens: Horváth Gizella. Fuch Renáta, Fény: Kun Attila, Hécz Péter. Szcenika: Vidos Tibor. Táncolják: Horváth M. Lilla, Sóthy Virág, Cserpák Szabina, Szalai Judit, Gonzales Otero Hassan, Varga Ágnes, Hardi Beatrix, Jekli Zoltán, Horváth Krisztián, Pátkai Balázs, Sebestyén Bálint, Művászeti vezető, Igazgató. Kiss János.
Tricks and Tracks
Tricks & Tracks Frenák Pál 1957-ben, Budapesten született. 1983-ban Párizsban telepedett le. Saját társulatát 1989-ben alapította: ebben az évben készítette el elsô koreográfiáját Franciaországban Ter címmel. Az azóta eltelt tizenkét évben improvizációs darabokban együtt dolgozott Kurtág Györggyel, Patrick Schneiderrel és számos további kortárs zeneszerzôvel. A koreográfus elsô átütô sikerét Les Palets (Gördeszkák) cím
Kreml Balett
Kreml Balett A társulatot az ismert orosz koreográfus, Andrej Petrov alapította 1990-ben. Székhelyük a moszkvai Kreml területén, az Állami Kreml Palota épületében található. A társulat művészi hitvallása a balettművészet klasszikus tradícióinak alkotó továbbfejlesztése. Repertoárjukon fellelhetők a kiemelkedő régi mesterek darabjai (M. Petipa, A. Gorszkij, L. Ivanov) mellett J. Grigorovics, V. Vasziljev, A. Petrov újabb balettjei is. Az előadásokat azok a színpadi vezető művészek rendezik, akik a mai színházi világ új formai ötleteit határozzák meg: Sztanyiszlav Benediktov és Olga Poljanszkaja, Marina Szokolova és Borisz Messzerer, Viktor és Rafael Volszkij, Vlagyimir Arefjev és Borisz Krasznov.
Heller Ágnes 80. születésnapja Bitóéknál
Heller Ágnes 80. születésnapja Bitóéknál
Szüret Csobáncon
Szüret Csobáncon

Kapcsolod tmakrk

Portrék
Tánc
Színház
Koncert
Riport
Reklám
benda-art