GALÉRIA




English



MŰVÉSZI ÉS ALKALMAZOTT FOTOGRÁFIA


Annak a képi látásmódnak, amelyet sajátomnak tudhatok, az eredetét 1960-as évek végétől, illetve a 70-es évek elejétől származtatom. Ezekben az években barátaimmal, sokszor egymagam, majd muzsikusként keresztül-kasul barangoltam az országot. Talán azok az impressziók, amelyek ezekben az időkben értek, segítettek hozzá a mai képi világom kialakulásához. Mindig szemlélődő típus voltam. A Városliget mellett lakva olykor hajnalban, máskor késő délutánonként figyeltem az arra járó embereket és a magányosan padon ülőket. Akkor még nem voltam a tudatában, de a képeimen már érzékelhető volt, hogy az elkapott pillanatok mögött sokkal mélyebb összefüggések rejtőzködnek. Hogy sokszor a dolgok nem azok, amiknek látszódnak, hanem az elkapott pillanat, a kész kép, egy rejtjelezett kód a szemlélő számára.


 

Galrik a tmakrben

József és testvérei
A Magyar Fesztivál Balett és a Thália Színház közös produkciója. Markó Iván: József és testvérei
Antonio Márquez táncegyüttes
Antonio Márquez Táncszínháza : Találkzások, , Flamenco mozdulatok. Márquez a Spanyol Nemzeti Balett iskolájában, majd neves spanyol mestereknél sajátította el táncművészetének alapjait. Hazájában balett-főszerepekkel szerzett hírnevet, s egyedi, szárnyaló táncstílusa hamarosan megnyitotta előtte a nemzetközi karrier kapuját. Kirobbanó erejű, szenvedélyes táncával, különleges koreográfiákkal teszi feledhetetlenné fellépéseit.
Gaudi
Gaudi Győri Balett
Rómeó és Júla
Julietnek és William Painter Palace of Pleasure című prózájának színpadi átirata. Mindkettő egy olasz mesén alapszik, és bár Shakespeare mindkettőtől kölcsönzött részleteket, új szereplőket is létrehozott, például Mercutiót és Párist, a történet bővítésének érdekében. A színmű feltehetően 1591 és 1595 között íródott, először 1597-ben jelent meg. Shakespeare a feszültség növelése érdekében gyakran váltogatja a komédia és a tragédia elemeit, mellékszereplőit ugyanolyan érzékenységgel ábrázolja, mint a főszereplőket, a cselekmény több szálon fut. Minden szereplő sajátos verselést kapott, mely a jellemfejlődéssel együtt változik, Rómeó szavai például a történet során egyre inkább szonettformában öltenek testet. A Rómeó és Júliát számtalanszor feldolgozták. A 19. században már törekedtek az eredeti szöveg visszaadására, a 20. század elején korhű kosztümök is megjelentek a színpadon. A színdarabból több film is készült, mint például az MGM Stúdió Az MGM stúdió 1936-osfilmje, Franco Zeffirelli 1968-as adaptációja, vagy az 1996-ban készült Rómeó és Júlia című alkotás, mely modern környezetbe helyezi a történetet. A Rómeó és Júlia alapján a musical műfajában is születtek darabok, az egyik legismertebb a West Side Story.g
Tavaszi Áldozat 2009
Tavaszi Áldozat: Zene: I. Sztravinszkij. Koreográfus: Kun Attila. Díszlet-jelmez: Molnár Zsuzsa. Asszisztens: Horváth Gizella. Fuch Renáta, Fény: Kun Attila, Hécz Péter. Szcenika: Vidos Tibor. Táncolják: Horváth M. Lilla, Sóthy Virág, Cserpák Szabina, Szalai Judit, Gonzales Otero Hassan, Varga Ágnes, Hardi Beatrix, Jekli Zoltán, Horváth Krisztián, Pátkai Balázs, Sebestyén Bálint, Művászeti vezető, Igazgató. Kiss János.
Béjart, Le Teck
Béjart, Le Teck:Catherine Zuasnabar, JulienFavreau a darab szereplői. A duett valójában három szereplős. A színpad közepén, egy dobogón ott egy tárgy, amely determinálja mindkettőjüket. A magyar szobrász: Marta Pan tikfa szobra. Előtte-mögötte évődő s látszatra veszélytelen párharc folyik: a lány bűbájos női taktikával Minden áron el akarja csábítani a fiút, aki viszont egyre kétségbeesettebben védekezik. Mintha ô tudná, amit még mi nem: hogy megadása végzetes lesz. A szobor és angyalarcú gazdája ugyanis – az utolsó pillanatban – „bosszút áll”. A fiú a beteljesülés mámorában vissza hajtja, mintegy a lányra zárja az „ágy” egyik felét, az állkapocs „működni kezd”: a tik felfalja áldozatát.
Béjart, Juan és Theresa
Béjart: Juan és Theresa: Béjart 1970-ben a belga fővárosban iskolát is alapított, s a Mudra sok neves művészt adott a balett világának. Tanárként is legalább olyan sikeres volt, mint táncosként és koreográfusként. A Mudra 1988-ig működött, az itt végzettek között pedig sokan - többek között Maguy Marin és Anne Teresa De Keersmaeker - gyarapították a kortárs balettművészet értékeit. 1987-ben Svájcba, Lausanne-ba költözött, ahol létrehozta mindmáig utolsó, de egyben legsikeresebb társulatát, a Béjart Ballet Lausanne-t.
Béjart, Elton-Berg
Béjart, Elton-Berg. Béjart– Alban Berg Lulu-szvitjére – elkészített egy fegyelmezett neoklasszikus forma világú, korrekt kortárs balettet négy táncosa számára. Közülük hárman egy nő: Karline Marion, és két férfi Octavio Stanley és Stéphane Bourhis. A negyedik szereplő Allan Fallieri
Ármány és szerelem
Friedrich Schiller: Ármány és szerelem Szereplők: Gáti Oszkár, Sárközi József, Rupnik Károly, Dósa Zsuzsanna, Ungvári István,Balsai Mónika, Díszlet: Menczel Róbert,Jelmez: Gyarmathy Ágnes, Rendező: Ács János Győri Nemzeti Színház 2007
Lear király
William Shakespeare: Lear király Szereplők: Gáti Oszkár, Ács János, Balsai Mónika, Vasvári Csaba, Szina Kinga, Fésüs Tamás, Parti Nóra, Maszlay István, Sárközi József, Crespo Rodrigo, Ungvári István, Simon Géza, Mesterházy Gyula, Vándor Attila, Varga Viktor. Győri Nemzeti Színház 2005
Pillantás a hídról
Artur Miller: Pillantás a hídról Szereplők: Gáti Oszkár, Maszlay István, Töreky Zsuzsa, Pari Nóra, Szabó Sipos Barnabás, Kelemen Zoltán, Guttin András, Varga Viktor. Rendező: Szűcs Gábor Győri Nemzeti Színház 2006
Bánk bán
Közreműködők : Lázin Beatrix, Bellai Eszter, Soskó András, Bede Fazekas Csaba, • Schwimmer János, Györgyfi József, Szvétek László, Turpinszky Béla, Szabó Balázs, Szücs Péter Pál, Kárpáti Norbert. Rendező: Bor József, Győri Nemzeti Színház 2007
Anconai szerelmesek
Vajda Katalin: Anconai szerelmesek Várkonyi Andrea , Szaksz Gabriella, Timkó János, Mihályi Orsolya , Bátyai Éva, Bartha Alexandra Nagy Balázs, Venczel Kovács Zoltán, Rádler Judit, Janisch Éva. Győri Nemzeti Színház 2007
Esküvő
Esküvő
Ételfotók, fogadás
Ételfotók, fogadás

Kapcsolod tmakrk

Portrék
Tánc
Színház
Koncert
Riport
Reklám
benda-art