GALÉRIA




English



MŰVÉSZI ÉS ALKALMAZOTT FOTOGRÁFIA


Annak a képi látásmódnak, amelyet sajátomnak tudhatok, az eredetét 1960-as évek végétől, illetve a 70-es évek elejétől származtatom. Ezekben az években barátaimmal, sokszor egymagam, majd muzsikusként keresztül-kasul barangoltam az országot. Talán azok az impressziók, amelyek ezekben az időkben értek, segítettek hozzá a mai képi világom kialakulásához. Mindig szemlélődő típus voltam. A Városliget mellett lakva olykor hajnalban, máskor késő délutánonként figyeltem az arra járó embereket és a magányosan padon ülőket. Akkor még nem voltam a tudatában, de a képeimen már érzékelhető volt, hogy az elkapott pillanatok mögött sokkal mélyebb összefüggések rejtőzködnek. Hogy sokszor a dolgok nem azok, amiknek látszódnak, hanem az elkapott pillanat, a kész kép, egy rejtjelezett kód a szemlélő számára.


 

Galrik a tmakrben

Hámori Waldorf Iskola
Hámori Waldorf Iskola
Nagyváradi Szemklinika avatása
Nagyváradi Szemklinika avatása
Grosics Gyula Általános Iskola névadó
Grosics Gyula Általános Iskola névadó
Játék a dimenziókkal
Játék a dimenziókkal
Hetvenes évek
Hetvenes évek
Béjart, Le Teck
Béjart, Le Teck:Catherine Zuasnabar, JulienFavreau a darab szereplői. A duett valójában három szereplős. A színpad közepén, egy dobogón ott egy tárgy, amely determinálja mindkettőjüket. A magyar szobrász: Marta Pan tikfa szobra. Előtte-mögötte évődő s látszatra veszélytelen párharc folyik: a lány bűbájos női taktikával Minden áron el akarja csábítani a fiút, aki viszont egyre kétségbeesettebben védekezik. Mintha ô tudná, amit még mi nem: hogy megadása végzetes lesz. A szobor és angyalarcú gazdája ugyanis – az utolsó pillanatban – „bosszút áll”. A fiú a beteljesülés mámorában vissza hajtja, mintegy a lányra zárja az „ágy” egyik felét, az állkapocs „működni kezd”: a tik felfalja áldozatát.
Béjart, Juan és Theresa
Béjart: Juan és Theresa: Béjart 1970-ben a belga fővárosban iskolát is alapított, s a Mudra sok neves művészt adott a balett világának. Tanárként is legalább olyan sikeres volt, mint táncosként és koreográfusként. A Mudra 1988-ig működött, az itt végzettek között pedig sokan - többek között Maguy Marin és Anne Teresa De Keersmaeker - gyarapították a kortárs balettművészet értékeit. 1987-ben Svájcba, Lausanne-ba költözött, ahol létrehozta mindmáig utolsó, de egyben legsikeresebb társulatát, a Béjart Ballet Lausanne-t.
Béjart, Elton-Berg
Béjart, Elton-Berg. Béjart– Alban Berg Lulu-szvitjére – elkészített egy fegyelmezett neoklasszikus forma világú, korrekt kortárs balettet négy táncosa számára. Közülük hárman egy nő: Karline Marion, és két férfi Octavio Stanley és Stéphane Bourhis. A negyedik szereplő Allan Fallieri
Tricks and Tracks
Tricks & Tracks Frenák Pál 1957-ben, Budapesten született. 1983-ban Párizsban telepedett le. Saját társulatát 1989-ben alapította: ebben az évben készítette el elsô koreográfiáját Franciaországban Ter címmel. Az azóta eltelt tizenkét évben improvizációs darabokban együtt dolgozott Kurtág Györggyel, Patrick Schneiderrel és számos további kortárs zeneszerzôvel. A koreográfus elsô átütô sikerét Les Palets (Gördeszkák) cím
József és testvérei
A Magyar Fesztivál Balett és a Thália Színház közös produkciója. Markó Iván: József és testvérei
Angyalok suttogása
Angyalok suttogása
A Csodálatos Mandarin
Egy 1919-es beszélgetésben a Csodálatos mandarin általa “csodálatosan szépnek” titulált cselekményét Bartók következőképpen fogalmazza meg: „Egy apacstanyán három apacs kényszerít egy fiatal leányt, hogy csábítson fel férfiakat magához, akiket ők aztán kirabolnak. Az első egy szegény legény, a második sem különb, de a harmadik egy gazdag kínai. A fogás jó, a leány tánccal mulattatja, és a mandarinban felébred a vágy, a szerelem hevesen fellobban benne, de a leány irtózik tőle. Az apacsok megtámadják, kifosztják, a dunyhába fojtják, karddal szúrják keresztül, majd felakasztják, mindhiába, a mandarinnal nem bírnak, szerelmes és vágyakozó szemekkel néz a leányra. Az asszonyi invenció segít, a leány eleget tesz a mandarin kívánságának, mire az holtan, élettelenül terül el. Bartók számára nem a nyersen realista történet volt fontos, hanem a benne rejlő humánum: a nagyvárosi lét, a mindennapi élet által elnyomott emberi lélek szenvedése, s e szenvedés megváltása, mely csak a szerelemben lehetséges.
Szilánkok
Szilánkok: Szilánkok, darabkák, részletek. Sorsok, szerelmek, életek darabjai, melyek sokszor meghatározzák az egészet, néha egész életünket. Koreográfus: Juronics Tamás Díszlet, Jelmez : Bán Zsuzsa
Büszkeség és balítélet
Jane Austen: Büszkeség és balítélet Szereplők: Rupnik Károly, Mézes Violetta, Szina Kinga, Mahó Andrea, Mihályi Orsolya, Szaksz Gabriella Bátyai Éva, Vasvári Csaba, Sárközi József Rádler Judit, Gyöngyössy Katalin, Crespo Rodrigo Rendező: Korcsmáros György
Vonatles
Vonatles: Mészáros Tamás, Sárközi József, Vándor Attila, Csizmadia Gergely, P. Takács László, Ungvári István, Baranyai Ibolya, Mézes Violetta, Mihályi Orsolya, Bartha Alexandra, Molnár Virginia, Kanda Pál Szikra József, Kszel Attila, Kardos Róbert, Szemán Béla, Rendező: Kszel Attila Győri Nemzeti Színház 2006
Nana
Nagy András, Emile Zola: Nana Szereplők: Bartha Alexandra, Vass Gábor, Crespo Rodrigo, Rádler Judit,Tóth Tahi Máté,Szilágyi István, Török András, Posonyi Takács László, Kotány Bence, Klinga Péter, Dósa Zsuzsanna, Molnár Judit, Szina Kinga, Várkonyi Andrea, Bátyai Éva, Rendező: Korcsmáros György Győri Nemzeti Színház 2007
Anconai szerelmesek
Vajda Katalin: Anconai szerelmesek Várkonyi Andrea , Szaksz Gabriella, Timkó János, Mihályi Orsolya , Bátyai Éva, Bartha Alexandra Nagy Balázs, Venczel Kovács Zoltán, Rádler Judit, Janisch Éva. Győri Nemzeti Színház 2007
Lear király
William Shakespeare: Lear király Szereplők: Gáti Oszkár, Ács János, Balsai Mónika, Vasvári Csaba, Szina Kinga, Fésüs Tamás, Parti Nóra, Maszlay István, Sárközi József, Crespo Rodrigo, Ungvári István, Simon Géza, Mesterházy Gyula, Vándor Attila, Varga Viktor. Győri Nemzeti Színház 2005

Kapcsolod tmakrk

Portrék
Tánc
Színház
Koncert
Riport
Reklám
benda-art